Zdeňka, 1. 11. 2018

Jistě jste už slyšeli o této francouzské značce spodního prádla. A pokud ne, dnes vám o ní řekneme pár zajímavých informací, neboť tato rodinná firma, která několik desítek let patří na trhu se spodním prádlem mezi hlavní lídry a inovátory, slaví 70. výročí od založení. K tomuto výročí přichází na podzim také se speciální kolekcí, ale o tom až později.

Společnost Simone Pérèle byla založena 7. dubna 1948 mladou, talentovanou a nadšenou korzetierkou z Paříze Simone Pérèle. Myšlenkou madame Pérèle bylo osvobodit ženské tělo z korzetů, aniž by se jakkoli slevilo z perfektní kvality, pohodlí a estetického projevu. Snažila se prádlo navrhovat a vyrábět tak, aby dokonale plnilo svou funkci a zdobilo ženskou siluetu. Věřila, že když ženy změní takto důležitý kousek jako je podprsenka ve svém šatníku, pomůže jim probudit své pravé já. S oblibou říkala: “Sebejistota je krása, která nikdy nevybledne”.

S manželem Wolfem Grodnerem tvořili legendární pár a své znalosti a know how dokázali dokonale předat svým dětem Catherine a Phillipe, kteří vedli podnik více než 30 let a dokázali firmu přivést na výsluní v mezinárodním měřítku. Dnes vedou společnost vnoučata madame Pérèle.

Simone Pérèle v čase

V roce 1950 vytvořili kultovní sadu spodního prádla s názvem SOLEIL (slunce), šlo o první podprsenku z nylonové krajky se sponami, díky které měly ženy dokonale špičaté poprsí. Inspirací v této kolekci byla Bridget Bardot a z této kolekce se stal kult. 

V roce 1960 přišla na trh řada SOLE MIO s lycrou, která byla tehdy na trhu použita poprvé a byla velkou inovací. Přizpůsobila se každému pohybu a zaručovala tak nositelkám vysoký komfort. 

Zdroj: Simone Pérèle

V roce 1970 byla uvedena kolekce PETALE (okvětní lístek), která byla charakteristická svojí diskrétností, průsvitným materiálem a byla bez kostic. Splňovala tehdejší touhu po svobodě a návratu k přirozenosti. 

Zdroj: Simone Pérèle

Další léta společnost přicházela s novinkami (např. přidání Aloe Vera do vláken), které se staly mezi ženami velice oblíbené, ale  v roce 2006 přišel velký zlom a světlo světa spatřila kolekce ANDORA. Šlo o první podprsenku z inovativního materiálu zvaného 3D Spacer (jde o speciální technologii 3D pleteného materiálu, díky kterému má podprsenka vlastnosti vyztužené podprsenky, ale pokožka může dýchat), která se dodnes těší velké oblíbenosti. 

Zdroj: Simone Pérèle

Letos tj. v roce 2018 k 70. letému výročí vytvořili speciální kolekci pro sezónu podzim/zima 2018 s názvem 1948, která kombinuje italský satén a francouzskou výšivku. Hlavním motivem výšivky jsou vlaštovky, které dle designérů letí vstříc budoucnosti, zobrazují vizionářský přístup značky, která ale zároveň bere to nejlepší ze své historie, kde čerpá inspiraci. Proto jsou dominantou této kolekce prošitý lem podél výstřihu a odvážné šněrování. 

Zdroj: Simone Pérèle

Každou sezónu nám tato společnost připravuje nové kolekce, které jsou mezi ženami velice oblíbené pro svoji eleganci a ženskost. Jako zajímavost na závěr je nutno uvést, že v roce 2017 získala tato značka prestižní ocenění designér roku – 2017 Designer of the Year award for international lingerie brands, které se každoročně uděluje na veletrhu spodního prádla v Paříži.