Její spodní prádlo i plavky jsou luxusní, výjimečné a odvážné. Oslavuje ženu, jejíž krása nespočívá pouze v ladných křivkách těla, ale spíš v nezávislosti a touze prosadit své názory. Módní přehlídky, kde prezentuje své kolekce, jsou vyhledávanými show, které šokují. Jaký je příběh Andres Sarda, značky, která nezapře svou středomořskou DNA?
Stala se sice oblíbeným módním brandem statistíců žen po celém světě, nese však mužské jméno. Andrés Sardá Sacristán se narodil roku 1929 do katalánské rodiny, jež měla významnou pozici v textilním průmyslu jižního Španělska už od devatenáctého století. Rodinné závody se specializovaly na výrobu mantil, lehkých krajkových závojů, které byly dlouhá léta tradičním doplňkem španělských žen. Navzdory tomu, že se ještě v šedesátých letech v mantile značky SARDA objevila ikona Jackie Kennedy, jejich obliba s módní revolucí dvacátého století dlouhodobě klesala a byl to právě Andrés, kdo se rozhodl zúročit dlouholeté zkušenosti rodiny i vlastní vzdělání v oboru textilního inženýrství a v roce 1962 založil značku, která původní byznys posunula úplně jiným směrem – začala se psát historie Andres Sarda coby výrobce spodního prádla.
Už první kolekce prádla vzniklé pod novou značkou kladly stejnou měrou důraz na kvalitu materiálů a řemeslné zpracování i působivý design. A měly úspěch nejen v domovském Španělsku, ale i ve Francii, kde je začaly prodávat věhlasné obchodní domy Printemps a Galeries Laffayete. V sedmdesátých letech pak Andres Sarda představila linie plavek, které přenesly hodnoty značky z intimního světa spodního prádla do nové sféry plavání a slunění. Již touto dobou vznikaly plavky a prádlo po vizuální stránce v souladu s posledními módními trendy, po stránce technologické pak trendy výroby rovnou udávaly. Andres Sarda se tak stala synonymem nejen luxusu, ale i inovací – byla první, kdo se nebál riskovat a poprvé použít nové materiály jako teflon, nylon nebo lycru.
Zakladatel značky, která postupně získávala světový věhlas, mohl být pyšný nejen na obchodní úspěchy, ale i na dceru, která se rozhodla v rodinné tradici pokračovat. Núria Sardá se v roce 1995 nejprve připojila k designérskému týmu vedenému jejím tatínkem, aby se později stala kreativní ředitelkou Andres Sarda. Značky, která nyní na svých kolekcích spolupracuje s umělci z různých oblastí a jež vedle milionů spokojených zákaznic nosí třeba Shakira nebo Lady Gaga.
Pokud chcete i vy objevit kouzlo značky se středomořským duchem, která oslavuje ženy a přináší to nejlepší na prádlovém i plavkovém trhu, nakupujte TADY.