Redakce Le Chaton, 31. 1. 2019

Trendy se v oblasti krásy mění stejně rychle jako v módě. Doslova každý den vznikají další a další inovativní značky, sociální sítě přinášejí stále nové nápady a činí se i kosmetické firmy. Přesto se i v tomto nepřetržitém proudu neotřelých informací najdou vlny, které ostatní zastíní a stanou se hlavními trendy pro celý rok. Které to budou letos?

Barva roku: Living Coral

Společnost Pantone každý rok vyhlašuje barvu, která bude kralovat světu designu. Letos se jí stala Living Coral! Vybraný odstín potom většinou po celý rok najdete na nábytku, bytových doplňcích i různých designových kolekcích, letos ale barva roku neobvykle rychle pronikla i do světa módy a krásy! Najdete ji v řadě kolekcí oblečení, doplňků, ale i spodního prádla. Jako jedna z prvních se jí chopila značka PrimaDonna, která do ní „oblékla“ oblíbenou kolekci Deauville. Pokud chcete s korálovou barvou zaexperimentovat i v líčení, doporučujeme vám například rtěnku Amplified Lipstick od MAC v odstínu Vegas Volt, tvářenku od NARS (tekutou i normální) v odstínu Torrid nebo lak na nehty Essie Sunday Funday Pink Coral. Odstínem číslo jedna se Living Coral stává i v kadeřnických salonech. Pokud vás loni lákal růžový přeliv, letos na něj zapomeňte a jděte do korálové!

Oční linky? Hlavně výrazně!

Zajímá vás, jaké trendy se promítnou do dekorativní kosmetiky a vlasového stylingu? Pak vězte, že se na špici popularity budou vyhřívat tekuté linky ve všech myslitelných barvách i tvarech. Například make-up artistka značky Dior Ricky Wilson vsadila na dvojitou linku v černo-bílé kombinaci. Zvolit ale můžete prakticky jakoukoli barvu i tvar, a pořád budete in! V make-upech se vrací matné líčení. „Na matujícím make-upu nejvíc miluju, že vypadá bezchybně, ale kůže nepůsobí suše ani ,old-schoolově‘. Kvalitní make-upy navíc obsahující i pečující látky, takže nalíčená tvář vypadá zdravě,“ říká Ricky Wilson. Rudé rty, přirozená obočí i dramaticky nalíčené řasy nám zůstávají z let minulých.

<svg width=„50px“ height=„50px“ viewBox=„0 0 60 60“ version=„1.1“ xmlns=„https:­//www.w3.org/2000/svg“ xmlns:xlink=„https://w­ww.w3.org/1999/xlin­k“><g stroke=„none“ stroke-width=„1“ fill=„none“ fill-rule=„evenodd“><g transform=„tran­slate(-511.000000, –20.000000)“ fill=„#000000“­><g><path d=„M556.869,30.41 C554.814,30.41 553.148,32.076 553.148,34.131 C553.148,36.186 554.814,37.852 556.869,37.852 C558.924,37.852 560.59,36.186 560.59,34.131 C560.59,32.076 558.924,30.41 556.869,30.41 M541,60.657 C535.114,60.657 530.342,55.887 530.342,50 C530.342,44.114 535.114,39.342 541,39.342 C546.887,39.342 551.658,44.114 551.658,50 C551.658,55.887 546.887,60.657 541,60.657 M541,33.886 C532.1,33.886 524.886,41.1 524.886,50 C524.886,58.899 532.1,66.113 541,66.113 C549.9,66.113 557.115,58.899 557.115,50 C557.115,41.1 549.9,33.886 541,33.886 M565.378,62.101 C565.244,65.022 564.756,66.606 564.346,67.663 C563.803,69.06 563.154,70.057 562.106,71.106 C561.058,72.155 560.06,72.803 558.662,73.347 C557.607,73.757 556.021,74.244 553.102,74.378 C549.944,74.521 548.997,74.552 541,74.552 C533.003,74.552 532.056,74.521 528.898,74.378 C525.979,74.244 524.393,73.757 523.338,73.347 C521.94,72.803 520.942,72.155 519.894,71.106 C518.846,70.057 518.197,69.06 517.654,67.663 C517.244,66.606 516.755,65.022 516.623,62.101 C516.479,58.943 516.448,57.996 516.448,50 C516.448,42.003 516.479,41.056 516.623,37.899 C516.755,34.978 517.244,33.391 517.654,32.338 C518.197,30.938 518.846,29.942 519.894,28.894 C520.942,27.846 521.94,27.196 523.338,26.654 C524.393,26.244 525.979,25.756 528.898,25.623 C532.057,25.479 533.004,25.448 541,25.448 C548.997,25.448 549.943,25.479 553.102,25.623 C556.021,25.756 557.607,26.244 558.662,26.654 C560.06,27.196 561.058,27.846 562.106,28.894 C563.154,29.942 563.803,30.938 564.346,32.338 C564.756,33.391 565.244,34.978 565.378,37.899 C565.522,41.056 565.552,42.003 565.552,50 C565.552,57.996 565.522,58.943 565.378,62.101 M570.82,37.631 C570.674,34.438 570.167,32.258 569.425,30.349 C568.659,28.377 567.633,26.702 565.965,25.035 C564.297,23.368 562.623,22.342 560.652,21.575 C558.743,20.834 556.562,20.326 553.369,20.18 C550.169,20.033 549.148,20 541,20 C532.853,20 531.831,20.033 528.631,20.18 C525.438,20.326 523.257,20.834 521.349,21.575 C519.376,22.342 517.703,23.368 516.035,25.035 C514.368,26.702 513.342,28.377 512.574,30.349 C511.834,32.258 511.326,34.438 511.181,37.631 C511.035,40.831 511,41.851 511,50 C511,58.147 511.035,59.17 511.181,62.369 C511.326,65.562 511.834,67.743 512.574,69.651 C513.342,71.625 514.368,73.296 516.035,74.965 C517.703,76.634 519.376,77.658 521.349,78.425 C523.257,79.167 525.438,79.673 528.631,79.82 C531.831,79.965 532.853,80.001 541,80.001 C549.148,80.001 550.169,79.965 553.369,79.82 C556.562,79.673 558.743,79.167 560.652,78.425 C562.623,77.658 564.297,76.634 565.965,74.965 C567.633,73.296 568.659,71.625 569.425,69.651 C570.167,67.743 570.674,65.562 570.82,62.369 C570.966,59.17 571,58.147 571,50 C571,41.851 570.966,40.831 570.82,37.631“></path></g></g></g></svg>
Zobrazit příspěvek na Instagramu

Our new beauty story in @glamourspain October issue. Check out the #diormakeup products @peterphilipsmakeup used for @nikkivonsee_ look: #DIORSHOW ON STAGE LINER 001 Matte White, 091 Matte Black, and 851 Matte Pink #ROUGEDIOR ULTRA ROUGE 777 Ultra Star #DIORVERNIS 777 Star ???? @chateausanchez Stylism by @loretoqc

Příspěvek sdílený Dior Makeup (@diormakeup), <time style=" font-family:Arial,sans-serif; font-size:14px; line-height:17px;" datetime=„2018–11–13T13:09:52+0­0:00“>Lis 13, 2018 v 5:09 PST</time>

Téma roku: Udržitelnost

Tomuto trendu rozhodně tleskáme! Nastolila ho už v předchozích letech hlavně mladá generace, která má péči o životní prostředí na předních místech hodnotového žebříčku. V módě je to vidět už delší dobu – pravé kožešiny jsou snad definitivně out, kůži nahrazuje ekokůže a zákaznice se začínají zajímat o to, kdo a v jakých podmínkách oblečení vyrábí. Značky stále častěji přicházejí s kolekcemi vyrobenými z materiálů, které pocházejí z ekologického zemědělství, nebo rovnou z recyklovaných odpadků (vzpomeňme průkopnickou kolekci Adidas Parley vyrobenou z plastového odpadu z oceánu).

Tytéž zákaznice se v obchodech shánějí po výrobcích, které obsahují co možná největší podíl přírodních ingrediencí, a na přetřes přichází i způsob balení zboží – recyklovatelné materiály mají zelenou a ideálním obalem je žádný obal! Průkopníkem tohoto trendu je značka Lush, která svůj způsob balení nazývá „Naked“ – velkou část produktů včetně šamponů a make-upu začala vyrábět v tuhé formě, takže obaly nepotřebují vůbec. A začíná se šetřit i vodou, která je nejpoužívanější složkou v kosmetickém průmyslu. Společnosti naštěstí začínají chápat, že poptávka po vodě může brzy překonat nabídku. Například koncern L´Oréal se zavázal, že do roku 2020 sníží spotřebu vody na své výrobky o 60 % oproti roku 2005. Unilever chce do stejného data spotřebu srazit o polovinu oproti stavu v roce 2010. Co to znamená pro nás? Připravme se na to, že se budeme stále častěji setkávat se svými oblíbenými produkty v „suché“ podobě.

Zdroj: Shutterstock

Zdraví především

Hranice mezi krásou a zdravím pomalu mizí. Zatímco v roce 2018 se značkám dařilo s produkty, které se soustředily na wellness, v roce letošním tu máme trend „360stupňové krásy“. Zkrátka a dobře – co si aplikujeme na tělo, je stejně důležité jako to, co dodáváme do těla samotného. Ženy si stále více uvědomují, že platí přímá úměra mezi vnitřní rovnováhou a pohodou a vnější krásou. Na to reaguje i kosmetický průmysl, který přichází s produkty, jež mají prospívat tělu, ale i duši. Příkladem může být třeba značka Rituals se svou kolekcí Ritual of Banyu, která se inspirovala starým balijským ceremoniálem, jenž oslavuje léčivé vlastnosti vody. Právě s produkty z této řady ze sebe můžete během 30minutového rituálu „smýt fyzický i duchovní prach každodenního života“. Značka Mauli Rituals zase nabízí produkty, jejichž receptury jsou inspirovány indickými ajurvédskými praktikami. Holistický přístup ke kráse, to je přesně to, na co se můžeme tento rok těšit!

Zdroj: Shutterstock

Korea, země kráse zaslíbená

„Velká část inovací a produktů, které vidíme na západě, je ovlivněna Asií,“ říká Lisa Payne ze společnosti Stylus, která se zabývá globálními trendy. „Speciálně Korea je průkopnicí ve vývoji nových kosmetických ingrediencí a technologií, ale je také známá svými náročnými, vícestupňovými přístupy.“ Poslednímu trendu, který odtud míří na západ, se říká „skip-care“. Jde o jakýsi minimalismus v přístupu k péči o pleť. V blízké budoucnosti si podle něj vystačíme s kosmetikou, která bude obsahovat méně účinných složek – tyto ingredience budou ale ve vyšších koncentracích a budou o to výkonnější. Na korejském trhu už teď najdeme hybridní produkty, které tónují a hydratují v jednom, přičemž za obě funkce vděčí třeba zelenému čaji a vitaminu E. A protože zákaznice požadují především účinnost, stále častěji se setkají s čerstvými séry uzavřenými ve vzduchotěsných ampulích. Rituál péče o pleť se tak v budoucnu zjednoduší a bude personalizovanější.

Zdroj: Shutterstock